musiikkitoimintaa

Musiikki

Musiikki puhuttelee kaikenikäisiä. Se lohduttaa, tuottaa iloa ja vahvistaa yhteyttä. Seurakunnassa musiikkia on lähes joka tilaisuudessa. Se on keskeinen osa jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia ja muuta toimintaa.  Yhdessä laulaminen tarjoaa seurakuntalaisille mahdollisuuden aktiiviseen osallistumiseen. Tule mukaan seurakunnan musiikkityöhön jakamaan laulun tai soiton lahjasi ja samalla nauttimaan seurakuntayhteydestä.

Kirkkokuorossa
Nuoret - saavat tulla vanhoiksi
Vanhat - saavat tulla nuoriksi
Aamu-uniset - ehtivät illan harjoituksiin
Suuret - saavat helpommin korkean C:n
Pienet - saavat helpommin matalan A:n
Laiskat - saavat laulaa istualtaan
Ahkerat - ilmestyvät joka harjoitukseen
Pinkoilijat - voivat harjoitella myös kotona
Matkustusintoilijat - voivat suunnitella kuoromatkoja

Kirkkokuoro

harjoittelee torstaisin klo 18-20 seurakuntakodissa

Kirkkokuoron harjoitus alkaa äänenavauksella ja ääniharjoituksilla joilla harjoitetaan kuoron yhteissointia ja stemmalaulamiseen sisältyviä haasteita. Kuorossa lauletaan pääosin neliäänisiä sekakuorosovituksia. Lauluohjelmisto koostuu hengellisistä lauluista, virsi- ja kuorosovituksista joita harjoitellaan messuja, laulutilaisuuksia ja esiintymisiä varten. Kirkkokuoro järjestää aktiivisesti erilaista toimintaa, kuoromatkoja ja laulaa yhdessä ystäväseurakuntien kuorojen kanssa.

Kuorolaulu tekee hyvää ja antaa virtaa arkeen: Tule mukaan iloiseen joukkoomme!

Kuoroa johtaa Leena Kanninen.

Ohjeita kirkkokuorolaiselle

Kyläkuoro

torstaisin klo 14 Kalkkisten kirkossa.

Jos lauluhermoja kutkuttaa ja olet iloinen, oppimishaluinen laulaja, tule joukkoomme. Laulamme neliäänisiä lauluja ja esiinnymme pääasiassa Kalkkisten alueella.

Kuoroa johtaa Paavo Haapiainen.

Asikkalan kirkkokuoron logo

Musiikinharrastaja,

Saan soittaa ja laulaa useimmiten yksin työssäni. Kirkkokuorossa laulamme stemmoissa ja erilaiset muusikot soittavat seurakunnan musiikkitilaisuuksissa. Olisi mukavaa saada juuri Sinut mukaan musiikkitoimintaan! Tulisitko vaikkapa soittamaan jonkun sinulle mieluisan kappaleen jumalanpalvelukseen? Voisimme soittaa tai laulaa yhdessä, vaikkapa ihan yhteen ääneen melodiaa? Voin säestää sinua tai sinä minua? Tai osaatko vaikkapa lukea nuoteista virsimelodiaa ja soittaa sitä? Sinun ei tarvitse olla musiikin ammattilainen, että voit tulla musisoimaan seurakunnan toimintaan. Minä voin kanttorina tukea sinua ja sovittaa musiikkikappaletta sopivaan muotoon. Musiikkia voi harjoitella yhdessä hyvinkin eri tavoin, erilaisilla lahjoilla ja eri ”taitotasoilla”. Ota rohkeasti yhteyttä, tavataan ja kokeillaan mitä saadaan aikaiseksi!

Musisoimisiin,

Leena Kanninen, kanttori