ONKO MINUSTA VAPAAEHTOISTEHTÄVIIN?

Kaivataan: auttavia käsiä, ripeitä jalkoja, kuuntelevua korvia, lohduttavia olkapäitä, mutta ennenkaikkea sydäntä, jolla on ymmärrystä ja sijaa toiselle ihmiselle, lähimmäiselle.

Olet juuri kaipaamamme! Tule mukaan. sinua jo odotetaan!

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi

Mitä vapaaehtoisuus on?

Ihmisen kohtaamista, ajan antamista, välittämistä, yhdessä tekemistä ja olemista

Kuka?

Kuka tahansa meistä, tehtäviä riittää.

Milloin?

Milloin vain säännöllisesti tai satunnaisesti päivittäin, viikoittain, kuukausittain – siten miten sovitaan ja ainahan voi sopia uudelleen

Missä?

Kotona, sinun tai minun. Kylällä, kaupassa, kirkossa, kuntosalilla, Maijan kammarissa. Toiminta on paikan suhteen rajatonta.

Kenelle?

Sinulle joka tarvitset tukea ja kaipaat seuraa oman perheesi ulkopuolelta. Iällä ei ole väliä. Ei sukupuolella, ei värillä.

Miksi?

Halusta auttaa lähimmäisiä. Kohdata itsensä kaltainen, Jumalalle rakas.

Miten?

Tavallisen ihmisen tapaan, omalla ajalla, palkatta.

Tuetaanko vai toiminko yksin?

Vapaaehtoisena toimit Jumalan palikkana, kuten eräs vapaaehtoinen asian ilmaisi. Jokainen palikka rakentaa seurakuntaa ja on tärkeä. Seurakunta lähettää sinut tehtävään ja siksi myös sinut on vakuutettu. Saat tukea tehtävääsi seurakunnan työntekijältä ja muila vapaaehtoisilta. Sinun on mahdollisuus osallistua koulutuksiin ja saada myös virkistystä. Eli et ole yksin.