risti kädessä

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Messu

Ehtoollisjumalanpalvelusta eli messua vietetään sunnuntaisin kello 10 Asikkalan seurakuntakodissa syyskuusta toukokuuhun ja Asikkalan kirkossa toukokuusta elokuuhun. Noin kerran kuukaudessa on messu kello 13 Kalkkisten kirkossa. Messun tilalla pidettävässä sanajumalanpalveluksessa ei ole ehtoollista.

Seurakuntailta

Avoimen Raamatun äärellä

Kevään seurakuntailloissa rovasti Jari Nordman Suomen Raamattuopistolta käsittelee käskyt 5-10. Illoissa lisäksi kirkkoherra Jari Laulaisen opetus Isä meidän -rukouksesta. Virrenveisuuta ja rukousta. Kristillisten kirjojen myyntipöytä.

yleiskuva kirkosta

Perhemessu

Perhemessussa huomioidaan erityisesti pienimmät seurakuntalaiset. Messussa lauletaan lauluja, joihin lastenkin on helppo osallistua. Myös uskontunnustus on lyhyt, johoin lapset pääsevät osallistumaan käsiliikkeillä. Messussa  käytetään havaintomateriaalia ja se on kestoltaan yleensä lyhyempi kuin normaali messu. Perhemessu alkaa kello 16.00 seurakuntakodilla. Perheet pääsevät kirkkokioskin tehtävien kautta osallistumaan messun toteuttamiseen. Perhemessun jälkeen seurakunta tarjoaa päivällisen.