nuoria ruohikossa

Nuorisotyö

Asikkalan seurakunnan nuorisotyön tehtävänä on kutsua rippikoulun käyneitä nuoria mukaan seurakunnan järjestämään nuortentoimintaan. Rippikoulu on kasteopetusta ja nuorisotyö on tämän opetuksen syventämistä ja kristillisyyteen juurruttamista. Perustehtävää toteutetaan kokoavan viikottaisen toiminnan, sekä satunnaisempien leirien, retkien, henkilökohtaisten tapaamisten, tapahtumien ja kouluvierailujen välityksellä.

Sijaintimme

Asikkalan seurakunnan nuortentila sijaitsee Vääksyn kanavan läheisyydessä, seurakuntakodilla, osoitteessa Kalmarintie 3, 17200 Vääksy.
Nuorisotilaan on oma sisäänkäynti pihasta katsottuna oikealla.

Ajankohtaista Nuortentoiminnasta!

Siunattua vuotta 2024!

Kevät 2024

Kevätkauden ensimmäinen nuortenilta on to 11.1. klo 18 , tervetuloa!

Nuortenillat ovat aina torstaisin klo 18 seurakuntakodin nuorisotilassa (Kalmarintie 3, Vääksy), mikäli ei toisin mainita.

Poikkeuksen muodostavat viikko 7, jolloin nuortenilta on lauantaina 17.2. klo 18, sekä viikko 17, jolloin on viikonlopun mittainen nuortenleiri Kinismajalla 26.-28.4. Kyseisellä viikolla ei siis ole torstain nuorteniltaa. Myöskin helatorstain 9.5. nuortenilta siirtyy pidettäväksi Kinismajan leirikeskuksessa la 11.5. uinnin, saunan ja grillailun merkeissä!

Ovet ovat auki klo 23 saakka. Nuortenillassa on paikalla aina vähintään kaksi seurakunnan työntekijää.

ISOSKOULUTUS

Isoskoulutus jatkuu kevätkaudella tiistaisin klo 16.30-18:

16.1. , 13.2. , 12.3., 9.4. , sekä Nuorten Isos/kevätleiri 26.-28.4. Kinismajan leirikeskuksessa!

RAAMIS

Nuorten raamiksessa käydään läpi Luukkaan evankeliumia yhdessä lukien ja keskustellen. Vetäjinä Tomi-pappi tai nuorisotyönohjaaja Minna.
Kevään raamikset ovat tiistaisin klo 17-18.30, (vuorotellen tiistain isoskoulutusten kanssa) :

23.1. , 30.1. , 6.2. , 20.2. , 19.3. , 26.3.

Henkilökohtaisia tapaamisia nuorisotyöntekijän kanssa voit edelleen erikseen sopia ottamalla yhteyttä Minnaan (044-7766 209).

Mitä nuortenilloissa tapahtuu?

Nuortenillassa saadaan opetusta Taivaallisesta Isästämme ja kristityn elämästä, rukoillaan, lauletaan, ollaan ja iloitaan yhdessä. Sanoma on pysyvä, muodot ovat moninaiset! Ilmapiiri on rento ja kotoisa, jäykistely ehdottomasti kielletty.
Varsinaisen opetusosion jälkeen ilta jatkuu kahvin, herkkujen, biljardin, musisoinnin ja ystävien parissa. Uudet ihmiset ovat jatkuvasti tervetulleita mukaan remmiin! Ovet ovat auki vähintäänkin klo 22 saakka. Iltoja vetää pääosin nuorisotyöntekijät, satunnaisemmin paikalla on myös vierailevia puhujia, muusikoita tms.

Nuortentila Valo

Ota yhteyttä

" Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään. Juurtukaa häneen, rakentakaa elämänne hänen varaansa ja vahvistukaa uskossa sen mukaan kuin teille on opetettu. Kaikukoon kiitoksenne runsaana!"

- Kirje kolossalaisille 2:6-7